Bcaa Xtra – ekstra aminokwasy dla lepszego treningu

0
1048
Bcaa Xtra - ekstra aminokwasy dla lepszego treningu

Moda na zdrowy styl życia przekonała wiele osób do tego, aby lepiej przyjrzały się swojej diecie i czasowi spędzonemu na aktywności ruchowej. Ci, którzy podjęli się tego trudu i regularnie uczestniczą w ćwiczeniach, na pewno zauważyli już pierwsze efekty. W jaki sposób można sobie pomóc, aby trening stał się bardziej efektywny?

Bcaa Xtra – ekstra aminokwasy dla ekstra aktywnych

Aminokwasy są cząsteczkami białek, które mają szereg funkcji w organizmie. Silnie przyspieszają procesy regeneracyjne. Dzięki nim, białka są trawione do mniejszych cząsteczek, tzw. peptydów, które organizm bez problemu trawi. 

Osoby, które wkładają wiele wysiłku w osiągnięcie wymarzonej sylwetki, na pewno nie pogardzą preparatami, które umożliwią im uzyskanie upragnionego celu. Jednym z lepszych suplementów, który ułatwia budowę masy mięśniowej i redukcję tkanki tłuszczowej, są aminokwasy BCAA, zwane też aminokwasami rozgałęzionymi. 

Jaki jest sposób działania Activlab BCAA Xtra?

Aminokwasy BCAA (Branched Chained Amino Acids) składają się z leucyny, waliny i izoleucyny. Mają one na celu utrzymać przewagę procesów anabolicznych nad katabolicznymi. Dla ćwiczącego, który sięgnie po suplement diety przekłada się to na większą energię, która przydaje się szczególnie podczas wytężonych sesji treningowych. Organizm też szybciej regeneruje się po wysiłku.  

Czym przejawiają się braki leucyny w organizmie?

Brak leucyny może objawiać się stanami zapalnymi, podwyższoną temperaturą, poczuciem głodu, ale również zwiększonym drżeniem mięśni całego ciała. Regularny trening zwiększa zapotrzebowanie organizmu na BCAA. 

Kiedy warto sięgnąć po BCAA?

BCAA może stosować każdy, kto regularnie i intensywnie ćwiczy. Aminokwasy warto stosować niezależnie od tego, jaki cel treningowy sobie założyliśmy. Tego typu suplementy sprawdzają się zarówno podczas budowania masy mięśniowej, jak również redukcji tkanki tłuszczowej. BCAA jest zalecany również w przypadku osób, których dieta bazuje na dużej ilości węglowodanów. Taki tryb życia prowadzi do poczucia zmęczenia i znużenia. Wsparciem w utrzymaniu założonej intensywności treningów bardzo pomocne są suplementy rozgałęzione.

W jakich porach warto przyjmować aminokwasy?

Najlepszą porą na suplementację aminokwasami jest poranek, gdzie mamy do czynienia z wysokim poziomem kortyzolu. Równie dobrym okresem do przyjęcia BCAA jest okres okołotreningowy, gdy potrzebna jest regeneracja mięśni. Zalecaną porą uzupełnienia organizmu o aminokwasy może być także pora wieczorna, kiedy organizm nie otrzymuje białek, zaś poziom anabolizmu spada. 

W jakiej formie można przyjmować aminokwasy?

Wraz z postępem technologicznym wzrasta liczba możliwości zażywania preparatów do suplementacji. Wśród gamy produktów można znaleźć wersję instant, która ma dodatek glutaminy. Interesującym i wygodnym w użyciu produktem jest również shot – suplement w wersji płynnej, który można zabrać ze sobą na trening. Można również kupić bardziej klasyczne aminokwasy w postaci sproszkowanej i kapsułkowej.

Artykuł partnera.

[Głosów:0    Średnia:0/5]