Jak skutecznie rozpocząć detoks cukrowy?

0
161
Jak skutecznie rozpocząć detoks cukrowy?

Detoks cukrowy polega na wykluczeniu produktów zawierających cukier z naszego organizmu. Eliminuje to przyczynę otyłości, zmęczenia i przedwczesnego starzenia się. Statystyczny Polak zjada ok. 40 kilogramów cukru w ciągu roku, o wiele więcej niż rekomendacja WHO.

Detoks cukrowy: skutki uzależnienia od cukru

Cukier pobudza obszary mózgu, które są odpowiedzialne za odczuwanie przyjemności. Odstawienie cukru nie jest łatwe. Przyzwyczajony do otrzymywania dawek cukru organizm w pierwszej fazie odstawienia może negatywnie reagować na jego brak. Do najczęstszych objawów należą: zmiany nastroju, ból głowy, wzmożona chęć na produkty cukrowe, zmęczenie i bezsenność. Objawy te mijają po kilku dniach.

Jak zacząć oczyszczać organizm z cukru?

Nasuwa się tu pytanie czy wyeliminować od razu wszystkie produkty cukrowe czy stopniowe eliminować? Sposób musimy dostosować indywidualnie. Jeżeli wybieramy drugą opcje to możemy zacząć od zrezygnowania z słodzenia kawy i herbaty oraz wyeliminowania napojów słodzonych i zastąpienia ich wodą z cytryną. Należy także ograniczyć wszelkie słodkie przekąski. Zamiast ich przygotuj sobie warzywa lub orzechy brazylijskie.

Nie trzymaj także słodkich produktów w domu. W myśl przysłowia „czego oczy nie widzą tego sercu nie żal”, omijając słodkości łatwiej będzie nam bez nich funkcjonować. Badania dowodzą, że dana czynność staje się nawykiem po minimum 21 dniach stosowania. Czwarty tydzień ograniczeń będzie już dla nas łatwością.

Dieta ketogenna: rzuć cukier raz na zawsze

Detoks cukrowy jest podstawą stosowania diety ketogenicznej, która ogranicza spożywanie węglowodanów, w tym cukrów. Dieta ketogeniczna opiera się na dostarczaniu organizmowi w największej proporcji tłuszczów, następnie białka i znikomej ilości węglowodanów. Stosowanie diety dowiodło, że organizm funkcjonuje prawidłowo bez dostarczania węglowodanów. Potrzebna energia dla organizmu jest pobierana z tłuszczów.

Chcesz więcej dowiedzieć się na temat diety ketogenicznej i jej zasad, odwiedź blog ketowariatka.pl.

Jak pokonać uzależnienie od cukru?

• Jedz regularnie – jedzenie regularnych posiłków o stałej porze wspomaga zachowanie stałej wagi oraz ogranicza spożywanie dodatkowych przekąsek w ciągu dnia.
• Planuj posiłki – planowanie posiłków i potraw eliminuje sytuacje, w której jesteśmy głodni. Jedzenie czegoś na szybko najczęściej skutkuje tym, że korzystamy z przetworzonych produktów do odgrzania, które zawierają dużo węglowodanów i chemii.
• Używaj zamienników – jeżeli zdarzy ci się sytuacja, że chcesz koniecznie zjeść coś słodkiego to cukier zamień na ksylitol lub stewie.

Produkty zakazane w detoksie cukrowym

Musimy ograniczyć produkty, które zawierają cukier. W szczególności:
• Owoce, w szczególności te z średnim lub wysokim indeksem glikemicznym
• Ketchup, musztarda, sosy orientalne
• Konfitury i dżemy
• Czekolada, batony, ciastka
• Nabiał smakowy, czyli owocowe serki, jogurty, maślanki
• Suszone owoce
• Produkty słodzące, cukier, miód
• Alkohole

Efekty stosowania detoksu cukrowego

Po paru dniach odczujesz juz korzystne na twój organizm efekty detoksu cukrowego.

• Lepsza samokontrola – eliminowanie zachcianek żywnościowych daje nam pełną kontrole nad tym co jemy.
• Młodszy wygląd – cukier przyczynia się do nieodwracalnego procesu starzenia skóry.
• Lepsze zdrowie – cukier jest przyczyną rozwoju komórek nowotworowych, przyczynia się także do rozwoju bakterii i grzybów w jelitach oraz do rozwoju cukrzycy.
• Więcej energii – zrównoważony poziom glukozy we krwi daje nam energie na cały dzień. Nie czujemy nagłego spadku energii tak jak w przypadku zjedzenia produktów cukrowych.
• Łatwiejsza redukcja wagi – podstawowym czynnikiem otyłości jest cukier, jego ograniczenie przyczynia się do utraty zbędnych kilogramów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here