Zaburzenia krążenia

0
787
Zaburzenia krążenia

Często słyszy się, że problemy w funkcjonowaniu układu krążenia mogą doprowadzić do znacznego pogorszenia zdrowia, a nawet śmierci. Niewiele osób jednak wie, czym jest i jaką rolę w organizmie pełni wspomniany układ. Układ krążenia to zamknięta sieć naczyń krwionośnych, których zadaniem jest dostarczanie składników odżywczych wraz z krwią do wszystkich komórek ciała. Stały przepływ krwi w naczyniach gwarantuje ciśnienie generowane przez pompę, czyli serce.

Zaburzenia krążenia

Zaburzenia krążeniaZły styl życia może doprowadzić do nadciśnienia i innych schorzeń, których skutkiem będzie niewydolność krążenia. Jak dbać o siebie, aby nie dopadły nas zaburzenia krążenia? Niewydolność całego systemu może być spowodowana powszechnymi chorobami cywilizacyjnymi. Cukrzyca, uboga w składniki odżywcze dieta, palenie papierosów, nadużywanie alkoholu lub narkotyków – wszystko to może przyczynić się do zaburzeń krążenia. Jeżeli chcemy uniknąć miażdżycy i zawału, to musimy zmienić styl życia na zdrowszy. Pomoże nam w tym wizyta u lekarza pierwszego kontaktu. Dzięki zleconym przez niego badaniom dowiemy się w jakim stanie jest nasze ciało. Zapoznamy się także z podstawami zdrowej, zbilansowanej diety. Lekarz na pewno doradzi nam jak często i co powinniśmy trenować, aby czuć się dobrze. Regularny ruch czyni cuda. Ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawiają samopoczucie i zwiększają pokłady energii, ale także pomagają w pozbyciu się nadwagi.

Konsultacja u kardiologa

Jeżeli wystąpiły już u nas pierwsze objawy zaburzeń krążenia, takie jak obrzęki lub duszność, nie możemy ich ignorować. Warto wtedy udać się do kardiologa lub chirurga naczyniowego. Z pomocą nowoczesnej diagnostyki dowiemy się, czy w naszych żyłach i tętnicach nie pojawiły się groźne dla życia zakrzepy. Specjalista w razie konieczności dobierze nam odpowiednie leki. Sytuacja może być poważna, ponieważ przemieszczający się skrzep może spowodować zawał serca lub udar mózgu. Dlatego też tak ważna jest profilaktyka. Należy pić duże ilości wody, ograniczać spożycie tłuszczy i cukrów oraz dużo się ruszać. Jeżeli mamy siedzącą pracę, lub z innego powodu jesteśmy przez dłuższy czas w bezruchu, to warto pamiętać o częstej zmianie położenia ciała. Dobrym pomysłem będzie rozprostowanie kończyn i przejście się chociaż kilku metrów. Warto robić wszystko to, co usprawnia przepływ krwi w naszym organizmie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here