Wzmacnianie organizmu

0
109
Wzmacnianie organizmu

Szczególnie w okresie jesienno-zimowym jesteśmy narażeni na infekcje. Osoby, które często chorują łączy jedno – ich układ odpornościowy zwykle okazuje się nieprzygotowany do obrony organizmu przed drobnoustrojami. Układ immunologiczny powinniśmy wspierać zarówno profilaktycznie, jak i w trakcie infekcji, gdy jest najbardziej obciążony. Syropy na wzmocnienia, dieta, aktywność fizyczna – dziś prezentujemy kilka sposobów na wsparcie organizmu.

Czego nie może zabraknąć w diecie?

Zacznijmy od naszego jadłospisu. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym (podwyższonego ryzyka infekcji) powinniśmy do niego wprowadzić kilka elementów. Witamina C, której duże ilości znajdziemy choćby w papryce, brokułach, porzeczkach i szpinaku, wspomaga produkcję substancji zwalczających zarazki. Ważną rolę dla układu odpornościowego odgrywa również witamina B6 obecna między innymi w bananach, awokado, rybach i drobiu. Z kolei masło, wątróbka, mleko i ser są bogate w witaminę A, która stymuluje produkcję białych krwinek. Warto sięgać ponadto po produkty bogate w cynk i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Z kolei cebula i czosnek to naturalne środki bakteriobójcze.

Miód – naturalny syrop dla dorosłych i dzieci

Na osobny akapit zasługuje miód – skarbnica witamin, enzymów i mikroelementów pobudzających układ odpornościowy. Możemy go spożywać w formie 2 łyżeczek dziennie lub przygotowywać na jego bazie naturalne syropy na wzmocnienia. Miód można między innymi zmieszać ze startymi ząbkami czosnku, rozcieńczyć w wodzie i dodać do tej mieszanki dużą ilość soku z cytryny. To doskonały syrop dla dorosłych i dzieci, chociaż nie każdy lubi równie egzotyczne połączenia.

Syropy na wzmocnienia – jak wybrać odpowiedni?

Jeśli nie lubmy łączyć słodkiego miodu z ostrym czosnkiem, naturalne i skuteczne syropy na wzmocnienia znajdziemy w aptece. Jednym z nich jest Alpikol – syrop dla dorosłych i dzieci, który można stosować od 3. roku życia. Dzięki swojemu składowi produkt nadaje się nie tylko jako syrop na wzmocnienie organizmu, ale również przydaje się w trakcie leczenia infekcji. Na czym polega siła naturalnych składników? Ekstrakt z korzenia pelargonii afrykańskiej działa przeciwbakteryjnie, bakteriobójczo i przeciwwirusowo. Natomiast ekstrakt z owoców bzu czarnego dodatkowo stymuluje układ odpornościowy. Zanim więc wybierzemy w aptece odpowiedni syrop dla dorosłych i dzieci, warto zapytać farmaceutę o jego skład.

Hartowanie organizmu

Kolejnym czynnikiem pobudzającym nasz układ odpornościowy jest aktywność fizyczna, pod warunkiem, że podejmujemy ją regularnie. Każdy z nas jest w stanie znaleźć sport, który sprawia mu przyjemność. Wystarczy 3 razy w tygodniu wybrać się na siłownię lub basen, także w okresie jesieni i zimy. W odwodzie pozostają jeszcze spacery na świeżym powietrzu. Wbrew pozorom nie stanowią one okazji do złapania infekcji. Wręcz przeciwnie – hartują organizm, by mógł się on skutecznie bronić.

Dlaczego należy unikać stresu?

Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z faktu, jak bardzo duży wpływ na działanie układu immunologicznego wywiera stres. Gdy jest on długotrwały, niezwykle osłabia nasz organizm i sprzyja infekcjom. Jeśli więc nie możemy uniknąć stresu w pracy, należy przynajmniej zrównoważyć go w wolnych chwilach. Osiągniemy to między innymi poprzez wspomniane ćwiczenia fizyczne wyzwalające pokłady endorfin, relaksujące kąpiele i wszystko, co sprawia nam autentyczną przyjemność.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here