Czy można ćwiczyć codziennie

0
74
czy można ćwiczyć codziennie

Jak często należy uprawiać aktywność fizyczną? Z jednej strony, od małego mówi się nam, iż należy uprawiać sport co najmniej godzinę dziennie. Jednakże nawet jeśli uda nam się znaleźć na to odpowiednią ilość czasu, musimy również liczyć się z możliwościami naszego organizmu. Często zdarza się, że ludzie długimi tygodniami nie robią nic dla poprawy swojej kondycji fizycznej. Nagle nadchodzi lato i zaczynają marzyć o plażowej sylwetce.Pod presją czasu, nagle postanawiają ćwiczyć codziennie dla uzyskania szybszych efektów. Bywają też przypadki, gdy trafimy na zdyscyplinowane osoby, często ambicjonalnie uprawiające sport, które w duchu rywalizacji są bardzo zmotywowane na osiągnięcie większych efektów niż inni, wobec czego chcą trenować dużo więcej niż inne znane im osoby.

Jednakże, czy jest to zdrowe? Czy można ćwiczyć codziennie?

Odpowiedź na to pytanie, można zawrzeć w jednym zdaniu, choć niekoniecznie będzie ona dla każdego zadowalająca, mianowicie – to zależy. Zależne jest to mianowicie od naszego stanu zdrowia i indywidualnych predyspozycji, ale także jakości naszego snu, diety i suplementacji, ale przede wszystkim od rodzaju wysiłku jaki dla siebie wybieramy. Nie ma bowiem żadnych przeciwwskazań, by nawet dysponująca średnią kondycją osoba, codziennie przez 15 minut skakała na skakance z przerwami na złapanie oddechu, wolnym tempem jeździła na rowerze po okolicy, do ,,spocenia” ćwiczyła z hula-hop, bądź też podejmowała inne tego rodzaju, mało eksploatujące energetyczne zasoby naszego ciała aktywności.

Jednakże sprawa znacznie komplikuje się w momencie, gdy podejmujemy wysiłek znacznie cięższy niż ten wyżej wymieniony. Obecnie bardzo modne są treningi kulturystyczne, zajęcia z treningu przekrojowego a więc tzw. ,,crossfitu”, treningi trójbojowe bądź też uprawianie sztuk walki. Są to wysiłki znacznie bardziej męczące, po których nasz organizm potrzebuje sporo czasu na odnowę. Nawet jeśli z początku uda nam się kilka dni z rzędu ćwiczyć z takim obciążeniem, to po czasie dostrzeżemy negatywne skutki braku odpowiedniego czasu na odpoczynek. Odczujemy skutki przemęczenia,spadnie nasze samopoczucie. Możemy być rozdrażnieni, nasz wysiłek będzie przynosił coraz gorsze wyniki, bądź też, co gorsza, nasz aparat ruchu poddawany zbyt dużemu stresowi bez czasu na regenerację, odwdzięczy się nam kontuzją, która może na długie tygodnie wyłączyć nas z aktywności sportowej.

Dieta także jest ważna

Należy pamiętać, że sukces w sporcie to nie tylko trening, ale też dobrze zbilansowana dieta oraz odpowiedniej jakości wypoczynek. Należy pamiętać, że mięsień rośnie i staje się silniejszy nie podczas treningu, a podczas regeneracji. Wtedy z dostarczonych substancji odżywczych może zbudować grubsze i silniejsze włókna.
Należy pamiętać, że nawet zawodowi sportowcy prowadzeni przez profesjonalne sztaby trenerskie, poza licznymi jednostkami treningowymi, mają w swoim grafiku również liczne zabiegi regeneracyjne, wiele snu, a także dni wolne jak i okresy całkowitego roztrenowania. I należy mieć to na pamięci. Bo choć sport to zdrowie, to jednak co za dużo, to nie zdrowo.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here